Nyereséggel zárt a BlackBerry

A korábban Research In Motion néven ismert kanadai gyártó a BlackBerry 10 operációs rendszer bemutatásakor az arculat egységesítése érdekében felvette a készülékeinél is alkalmazott márkanevet, így mostantól BlackBerry néven folytatja működését. Thorsten Heins, a vállalat vezetője, a március 2-án lezárult fiskális negyedév kiértékelésekor arról beszélt, hogy cége az elmúlt három hónap alatt összesen 6 millió okostelefont szállított le, melyből 1 millió már a legújabb platform köré épülő BlackBerry Z10 volt. Ezen készülékek körülbelül kétharmada-háromnegyede az értékesítési csatornákon keresztül a vásárlókhoz is eljutott.

Az elmúlt negyedévben összesen 2,7 milliárd dollár árbevételt ért el a kanadai cég, mely az előző negyedévhez képest 2, az előző évhez képest pedig 36 százalékos visszaesést jelent. Ennek ellenére a nettó nyeresége 98 millió dollár volt, mely jelentősen túlmutat az előző negyedéves 9 millió dolláros nyereségen, illetve az előző éves 125 millió dolláros veszteségen. Eközben Mike Lazaridis, a kanadai cég társalapítója és korábbi társ-vezérigazgatója május 1-ével bejelentette visszavonulását.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés