NPD: Az internettáblák új piacot teremtetettek

Az NPD Group legfrissebb elemzése szerint teljesen alaptalanok azok a feltételezések, mely szerint az iPad és hasonló internettáblák komoly veszélyt jelentenének a PC iparág számára. A piackutató felmérései szerint az első generációs iPad vásárlók mindössze 14 százaléka döntött PC helyett a táblagép mellett, ám az arány a karácsonyi szezonban már 12 százalék alá mérséklődött. A megkérdezettek 75 százaléka eleve nem gondolkodott számítógépe frissítésén, tehát a táblagépek megvásárlása több millió dollár pluszt jelentett az iparág számára.

A táblagépek netbook eladásokra gyakorolt elenyésző hatása az utóbbi felmérések szerint további 50 százalékkal csökkent és ezzel együtt az 500 dollár alatti noteszgépek forgalma az elmúlt fél év során 21 százalékkal nőtt. A legnagyobb mértékben az 500 dollárnál drágább laptopok iránti kereslet lanyhult, melyek forgalma 2010 októbere és 2011 márciusa között 25 százalékkal csökkent. Ez azonban sokkal inkább az olcsóbb laptopok egyre jobb felszereltségével magyarázható, hiszen sok vásárló számára feleslegesnek tűnik a túlságosan erős modellek megvétele. Az NPD Group elemzője szerint az Apple által fellendített internettáblák piaca a kiegészítő üzletágat is fellendítette.

A puritán alapcsomaggal érkező iPad tulajdonosok 83 százaléka különféle kiegészítőket vásárolt készüléke mellé, melyek közül a tokok forgalma tűnik a legnagyobbnak. A piackutató szerint a 3G modemmel felvértezett internettáblák iránti kereslet meglehetősen gyérnek tűnik, mivel a legtöbb vásárló inkább csak otthon használja készülékét vagy olyan okostelefonnal bír, melyen meg tudja osztani a mobil internetet, vagyis nem csak kedvezőbb áron juthat hozzá a táblagéphez, de a mobil internetcsomagot egyszerre két készülékén is élvezheti.

Hirdetés