Hirdetés

MWC 2015: Turisztikai app és karbantartási rendszer az SAP-tól

Az SAP egy méretes standdal képviselte magát és partnereit a barcelonai Mobile World Congress kiállításon; a különféle demók közül a legérdekesebbek és leghangsúlyosabbak a különféle IoT-vel kapcsolatos megoldások voltak, amelyek egy része természetesen a vállalat HANA nevű platformjára épült, amely egészen hihetetlenül gyors adatfeldolgozást tesz lehetővé.


[+]

A vezetett túránk legelső állomása egy turisztikai rendszer volt, amellyel a nevezetességek meglátogatásának optimalizálását tűzte ki célul az SAP, mind az adott város, mind a felhasználó számára; az okos eszközök terjedése miatt ez amúgy egy elég felkapott téma . A rendszer lelke egy mobilapp (ami a jelenlegi állás szerint Androidra és iOS-re egyaránt elérhető lesz), ami az első indításkor bekéri az utazási adatokat (hány napot maradunk, kivel jöttünk) és a nevezetesség-preferenciákat (építészet, sport és társai), majd ez alapján személyre szabott listát állít generál a látnivalókról és lehetséges programokról. A szoftver segítségével jegyeket is vásárolhatunk közvetlenül az alkalmazásból (ehhez még csak NFC sem feltétlenül kell, a lényeg a sorbanállás elkerülése), segít az útvonaltervezésben, illetve valós idejű adatok alapján azt is megjeleníti, hogy az egyes helyszíneken hány ember tolong, így optimalizálva a turisták eloszlását és csökkentve a várakozási időt.


[+]

A látványosságok megtekintésekor pontokat gyűjthetünk, amelyeket később akár az SAP „csokoládéautomatájában” is be lehet váltani; erről korábban már írtunk. A pontok egyben motivációt is jelenthetnek, ha például egy helyszínen sok ember torlódott fel, akkor a több látványosságot is megnézni kívánóknak a rendszer felajánlja, hogy ha a programjukban hátrébb tolják az adott lokációt és nem növelik tovább a sort, jutalompontokat kapnak. Az egész rendszer legérdekesebb pontja pedig az, hogy nem csak egy vízió, nem egy technológiai demó, hanem hamarosan a valóságban is működni fog, a tesztelés pont Barcelona városában zajlik majd. A rendszert egyébként nem csak okostelefonon vagy táblagépen át lehet majd elérni, hanem a városban kihelyezett terminálokon keresztül is, ezek végleges formája azonban egyelőre ugyanúgy ismeretlen, mint az indulás pontos dátuma.


[+]

A második felvonás során egy karbantartási munkálatokat megkönnyítő rendszert mutattak be, melynek kettős célja van. Egyrészt már a hibák bekövetkezése előtt megpróbál jelezni egy prediktív algoritmus segítségével, így még a katasztrófa előtt el lehet kezdeni a munkálatokat; természetesen az is IoT, rengeteg szenzorral szerelik fel a különféle rendszereket ahhoz, hogy a hibákat előre jelezhessék, és bizonyos esetekben ez nagyon jól működik is. Ugyanakkor ez az ökoszisztéma a szervizelést ténylegesen végző technikusok számára is segítséget nyújt, okosórával, tablet-appal és okosszemüveggel segítve a munkát.

Mindkét téma nehezen kommunikálható, de a német céget dicséri, hogy a Mobile World Congressen nagyon komoly installációt telepítettek a tényleges működés bemutatása, illetev a könnyebb érthetőség céljából, a hibákat előrejelző rendszerben tényleg víz folyt és tényleg pumpák teljesítettek szolgálatot.

MWC utazásunkat támogatta az Alcatel One Touch és a mydlink HomeAlcatel One Touchmydlink Home

Hirdetés