MWC 2014: LG trendek az idei évre

Mit gondolnak, naponta hány alkalommal kapcsolják be az telefonjuk kijelzőjét? Az LG ma Barcelonában elárulta: átlagosan 110 alkalommal.

Ennek fényében a bekapcsolás módja egy fontos dolognak tűnik, legalábbis erre gondolhattak a koreai vállalat mérnökei, amikor beépítették a dupla kattintásos felélesztést. A Knock névre keresztelt, tulajdonképpen pofonegyszerű módszer pedig úgy tűnik, hogy még a vártnál is nagyobb népszerűséget hozott mind a felhasználók, mind a sajtó munkatársainak körében, épp ezért az idei évre az LG továbbfejlesztette mindezt. Hogy a knockaholicok is örülhessenek, ahogy azt nagyon frappánsan sikerült megfogalmazniuk. Fél évvel a szóban forgó megoldás után most itt a Knock code, mely gyakorlatilag a felélesztés egybegyúrása egy biztonsági kijelzőfeloldással. A képernyőt négy részre osztják (bal felső, jobb felső, bal alsó, jobb alsó), ezeken kell adott kombinációban koppintanunk ahhoz, hogy a telefon életre keljen. Összesen 86 367 kombináció van, de hogy mennyire biztos ez a lezárás, az kérdéses, hiszen viszonylag könnyű lelesni az efféle koppintásos kijelzőkódokat, amelyek egyébként kettőtől nyolc érintés hosszúak lehetnek. Ezzel a módszerrel egyébként a 2014-ben megjelenő LG készülékeken le lehet majd zárni bizonyos típusú tartalmakat, mondjuk a fotóinkat.

A koreai gyártó a ma elhangzottak alapján végleg elkötelezte magát a hajlított kijelzők mellett is, ami nem csoda, a Flex médiavisszangja ugyanis nagyon kellemes. Egyes felmérések szerint egyébként 2018-ban már a telefonok 40 százaléka hajlított kijelzős lesz, úgyhogy van itt piac, amire lehet gyúrni. Bár korábban a gyártó képviselőivel egyébként inkább arról beszéltünk, hogy a hajlított megjelenítők miért szépek, most inkább azt hangsúlyozták, hogy miért jók. Például azért, mert követik arcunk formáját, azaz telefonálás közben közelebb van a mikrofon a szánkhoz, mint egy normális telefonnál lenne, illetve a filmnézésnél is mozisabb élményt ad; ha a Flexet 30 centiméterről nézzük, nagyjából azt az élményt kapjuk, mintha egy 55 hüvelykes televíziót néznénk 3 méterről. Mondjuk ebben azért van néhány buktató, viszonylag kevesen tartjuk a kezünkben olyan fixen a telefont, mint ahogyan a tévénk ücsörög az állványon.

A phabletek területén is erősödni látszik az LG, a G Pro 2 nagyon korrekt vasnak néz ki, igaz, funkcióinak többsége azért már látható volt a másik koreai gyártó csúcskészülékében, nevezzük nevén, a Note 3-ban. A kijelzőkicsinyítés, a dual browser nem számít újdonságnak, ahogy a 4K felbontású videórögzítéssel sem tudott első lenni az LG, ugyanakkor a stabilizációval kapcsolatban úgy tűnik, hogy nem akarnak leállni, 20 százalékkal hatékonyabb a G Pro 2-ben lévő OIS, mint a korábbi. A képalkotásra egyébként is hangsúlyt raknak idén, a vakutechnológián fejlesztettek a természetesebb színek érdekében, van exponálás után állítható fókusz és 120 képkocka/másodperces felvétel Full HD felbontásban.

Nem csak ezekről, hanem számos más újdonságról és a vállalat egyéb terveiről kérdezzük majd a héten Ken Hongot is, az LG emblematikus kommunikációs igazgatója ugyanis interjút ad nekünk.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények

  • MWC 2014: Megújult az LG F széria

    Bemutatásra került az F70 és az F90, melyek személyében két jó minőségű készüléket láttunk.

  • LG G Flex - igazi atléta

    A dél-koreai gyártó termékének hat hüvelykes OLED kijelzőjét felülről lefelé hajlították meg, az eredmény pedig elképesztő lett, ráadásul az üzemidő átlagon felüli és a rendszer is villámgyors.

  • LG Optimus F6 - középkategóriás vadászgép

    A dél-koreai gyártó újdonsága a kellemes külső mellé 4G/LTE sebességet, nagyon korrekt hardvert és jó minőségű kijelzőt is kapott, méghozzá baráti áron.

Hirdetés