Újabb márkát üdvözölhetünk a MuziX blogban: a GGMM egy Global Design Award díjat is elnyert cég, akik nem csak multi-room audiorendszerekkel, Bluetooth-billentyűzetekkel és egyéb kiegészítőkkel foglalkoznak, hanem van egy egész népes in-ear fülhallgató palettájuk is. Ezek közül most a belépőmodell, az Euphony Nightingale jutott el hozzánk. A doboz elején egy kaparós sorsjegyként működő matrica segítségével ellenőrizhetjük a termék eredetiségét, úgy tűnik, hogy számos egyéb márka mintájára az itthon eddig ismeretlen GGMM-nek is be kellett vezetnie ezt a rendszert, valószínűleg ezekből a kütyükből is egyre több helyen bukkannak fel másolatok, hamisítványok.
Ha az itthoni GGMM-forgalmazótól vásároljuk meg a terméket, akkor egyértelműen eredeti példányt kapunk, nyugodt szívvel állhatunk neki a kicsomagolásnak: nagyon jól néz ki a doboz, benne pedig esztétikusan ücsörög a fülhallgató, és a hozzá tartozó, valódi bőrből készült tok, amiben a tartalék szilikon illesztékeket (kicsi, közepes és nagy áll rendelkezésünkre) találhatjuk meg. Kicsit mókás, hogy a kibontáshoz egy hat lépésből álló segédletet kell elolvasnunk, a visszacsomagolás pedig még ennél is bonyolultabb művelet.
A fülhallgató első blikkre kifejezetten minőségi hatást kelt, a szilikon szigetelésű, 1,2 méter hosszú kábel kellően rugalmas, a 3,5 milliméteres, CTIA lábkiosztású jack csatlakozó aranyozott. A fülhallgatóházak fémből készültek, az aljukon egy kisebb rés szolgál a driver flex elhárítására, azaz elméletileg a meghajtó külső és belső fele közti nyomáskülönbséget próbálja kompenzálni, de sajnos sikertelenül: a behelyezéskor felmerülő, pattanásra emlékeztető hang nem csak zavaró, de hosszútávon a 8 milliméteres átmérőjű, dinamikus meghajtónak sem tesz jót.
A gyártó mély, gazdag basszusokat és kristálytiszta hangminőséget ígér a Nightingale-lel kapcsolatban, ezekből az állításokból inkább az elsőt tudtuk értelmezni meghallgatás után. Rég hallottunk annyira V (de inkább U)-karakterű in-ear fülhallgatót, mint tesztünk alanya, pedig ebben a termékkategóriában és árszegmensben szinte csak ez a hangkép jellemző. A magasban van egy-két hangszer, ami élénken és aktívan megjelenik, de a középtartomány az énekhangokkal együtt nagyon harmatos, szinte eltűnik, nem is érdemes az apró finomságokat keresni, hiszen az öblös, erőteljes, de nem túl minőségi, kicsit egyhangú mély tartomány mindent felülír.
A tér és a színpadkép nagyon szűkös, a szeparáció is gyenge, ezzel a termékkel leginkább a basshead-beállítottságúak érezhetik igazán jól magukat, a basszust megkapjuk gazdagon. A headset-funkció remekül működik, csak egy felvevőgombot látunk a távirányítón, ami androidos, illetve Windows Phone és iOS-alapú készülékekkel is remekül együttműködik, a beszélgetési hangminőség pedig átlagon felüli, ez részben annak is köszönhető, hogy gyakorlatilag a szánk vonalánál lapul a mikrofon.
Az arany és acél/piros színben elérhető GGMM Euphony Nightingale jelenleg 11 990 forintba kerül, ennyi pénzért egy elegáns, valódi bőr tokkal felvértezett, fémből készült fülhallgatót kapunk, aminek elég véleményes a hangminősége ugyan, de az biztos, hogy az erőteljes basszusok kedvelői odalesznek érte.