Hirdetés

LG blog: a háztartási gépek válaszolnak az üzenetre

Pár éve még futurisztikus elképzelés volt, hogy a hűtő, a porszívó, a sütő, vagy a mosógép egymással kommunikáljon, ma pedig egyre több és több megoldás kínálkozik arra, hogy intelligens otthon építsünk. Miután az LG nem csak az okostelefonok világában van jelen, hanem igen széleskörű a háztartási elektronikához köthető portfólió is, ezért kézenfekvőnek tűnt, hogy ezt a két területet megpróbálják összekapcsolni.

A megoldás neve HomeChatTM, ami az intelligens eszközök programozásához használt NLP szabvány és a LINE csevegőprogram összegyúrásából született meg. Nyilván a rendszer működésének alapja, hogy otthon legyen internetkapcsolat, amin keresztül a gépek tudnak kommunikálni, s természetesen ehhez olyan berendezésekre van szükség, amelyek képesek is a HomeChatTM rendszerével való együttműködésre. Viszonylag triviális, hogy ez egyelőre LG eszközökre igaz.

A rendszer jelenleg négyfajta háztartási géppel biztosít kommunikációt. A hűtőgép nyújthatja a legkomplexebb szolgáltatást, vannak ugyanis olyan modellek, amelyekbe kamerát is szerel az LG, így a távolból is belepillanthatunk a fridzsider tartalmába. A gép rögzíti azt is, hogy melyik élelmszer szavatossága mikor jár le, illetve a hűtő ajtaján levő LCD-kijelzőre is tudunk képeket küldeni a telefonunkról, ezzel egyfajta virtuális post-it jellegű kommunikációs lehetőséget adva a családtagoknak.

Értekezni tudunk a mosógéppel is, kérdésünkre a masina visszaküldi, hogy hol tart a mosásban, azt elindíthatjuk és leállíthatjuk a távolból, illetve értesítést kérhetünk, ha a program leáll. A robotporszívónak is adhatunk parancsokat, illetve érdeklődhetünk arról, hogy sikerült-e a távollétünkben takarítani, ilyenkor a gép megírja, hogy milyen üzemmódban és mennyi ideig igyekezett tisztára suvickolni a lakást. A sütő is bekapcsolódhat a beszélgetésbe, az időzíthetőség itt is alapértelmezett funkció, de recepteket is ajánlgat (figyelembe véve a hűtő tartalmát), ráadásul van annyira képzett, hogy az okostelefonos fitnesz alkalmazásból kinyert állapot és BMI alapján válogat adott esetben diétásabb ételeket. Ha ezek közül választunk, akkor pedig természetesen igény esetén olyan módba és olyan hőfokra állítja magát, amit a recept megkövetel.

A HomeChatTM az LG első lépése afelé, hogy a háztartási gépekkel történő kommunikáció úgy könnyítse meg az életünket, hogy a kezelés ne okozzon nehézséget. A LINE felülete ehhez jó választás, a gyártó termékportfoliója pedig adott. A rendszer egyelőre hazai környezetben, Dél-Koreában próbál szerencsét, ha a visszajelzések pozitívak, akkor az LG az Egyesült Államokban is piacra lép az újdonsággal. A HomeChatTM rendszerébe illeszkedő háztartási berendezések persze a választék felső szegmenséből kerülhetnek ki, ám - ahogyan ez általában a technológiai újdonságoknál jellemző - idővel talán már alapvető funkciója lesz az otthoni gépeknek a felhasználóval való könnyed kommunikáció biztosítása.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Hirdetés