Hirdetés

IFA Blog: Pest előtt még Potsdam

Eső, szél, tíz fok, nem ideális körülmények a parkjairól, ligeteiről és kastélyairól ismert Potsdam meglátogatására. Ám véget ért egy újabb, pörgős és népszerű kiállítás, ami után egyetlen túranap jutott a Mobilarena stábjának, és ezt néhányan hasznosan kihasználtuk. Az IFA egyébként kaotikusabb a barcelonai MWC-nél, a mindennap emberének árban mégis elérhetőbb, és mivel Berlin lakossága Barcelona sokszorosa, sokkal több itt a helyi látogató.

Ez még környékünk, a Beusselstraße, ahol az utolsó napon alig volt tiszta az ég

A viharos erejű szélre és a jéghidegre visszatérve, talán nem meglepő, hogy a népes csapatból csak ketten, Legendd és jómagam kerekedtünk fel, hogy a brandenburgi szövetségi tartomány fővárosát meglátogassuk, persze reménykedve az idő javulásában. Az ezeréves múltra visszatekintő Potsdamnak voltak vérzivataros napjai, hiszen a harmincéves háború és a második világégés is megszaggatta tetőit, ebből azonban mit sem tapasztaltunk. Potsdam ugyanis rendezett, tiszta és zöld szigetekkel, valamint kék patakokkal és tavakkal tarkított település, és az eleredő záporok sem tántorítottak el bennünket, hogy az Alter Markt környéke után a Neuer Gartent meglátogassuk.

A Schloss Cecilienhof a Neuer Garten egyik ékköve
A Schloss Cecilienhof a Neuer Garten egyik ékköve [+]

A hatalmas park a Jungfernsee és a Heiliger See partján több uralkodó kedvenc menekülőhelyszíne volt. Itt büszkélkedik II. Frigyes Vilmos nyári rezidenciája és a Schloss Cecilienhof névre hallgató birodalmi palota is, a tóparti túraútvonalat pedig nem csak mi, hanem a 17-20. századi elit is gyakran végigjárta. A víz és a kertek, a fák és a ligetek egyébként jellemzői egész Potsdamnak, a Glienicker Brücke hídról pedig szépen rá lehet látni az egész környékre. Rövid esőszünet után a városka szívébe villamosoztunk, hogy némi elemózsiát és újabb élményeket gyűjtsünk.

A Jungfernsee hullámai egész nyugodtak két szélvihar között
A Jungfernsee hullámai egész nyugodtak két szélvihar között [+]

A németek imádják a diadalíveket és kapukat, Brandenburger Torból ugyanis Berlin mellett Potsdam belvárosában is akad egy, és akkor már felhúztak egy Jägertort és egy Nauener Tort is, hogy villamossal vagy gyalogszerrel át lehessen haladni alattuk. Hatalmas élmény, teljesen más, mintha az ember megkerülné. A kapuk környéke egyébként a brandenburgi főváros legzsúfoltabb negyede, egy rövid felhőszakadás után mégsem a tömeggel indultunk tovább; ehelyett a ritkábban látogatott Park Sanssoucit látogattuk meg, amelynek szűk patakjai és keresztény építményei más hangulatot árasztanak, mint a Neuer Garten kicsivel korábbról.

A Brandanburger Tort hátulról a nap sütötte, szemből viszont felhőszakadás érkezett [+]

A kis tóba belelógó Friedenskirche például meghitt hangulatú templomocska méretes toronnyal – az újabb záport követő szivárványt mintha az Úr küldte volna az alkalomhoz. Még egyszer keresztülsétáltunk a központot jelentő Innerstadton, mielőtt hazafelé vettük az utunkat, ennyi fért bele ugyanis egy napba, melyet pakolás, takarítást, sushizás és egy kis sörözés zárt; no és persze a bloggolás. Potsdam minden percét megérte, és számos túraútvonal még felfedezésre vár, ahogy Berlin is kimeríthetetlen forrás az utazóknak és a tech fanatikusoknak. Jöttünk, láttunk, és bár jelen pillanatban még itt vagyunk, már tudjuk: visszajönnénk.

Az IFA 2015-re való kijutásunkat az Alcatel One Touch támogatta.