Az emberek egy része imádja a statisztikákat, mert mindenféle okos következtetést lehet levonni belőlük, érdekes dolgokat lehet megtudni, meg egyébként is, az ilyesmi csak úgy simán klassz. A Samsung legutóbbi sajtótájékoztatóján rengeteg statisztikát hallottunk, például azt, hogy a cégóriás jelenleg 68 országban képviselteti magát, 39 helyen gyártanak termékeket, 54 országban van leányvállalatuk (köztük Magyarországon is), 24 helyen folyik kutatás-fejlesztés, a dizájnt pedig 7 országban álmodják meg. De ennél többet is megtudtunk.
Például a piaci részesedéseket, 2008-ig visszamenően, százalékokban. Ahol tudjuk, hogy ezzel hányadikak, ott zárójelben fel is tüntettük.
A Samsung piaci részesedése az egyes területeken | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Év | 2008 | 2009 | 2010 | ||||
Mobiltelefon | 16,7% (2.) | 19,4% (2.) | 20,6% (2.) | ||||
TV | 21,8% | 22,6% | 22,1% | ||||
LCD-monitor | 16,3% | 18,2% | 17,7% | ||||
LCD-panel | 25,7% | 27,6% | ? | ||||
DRAM (memória) | 30,1% (1.) | 33,6% (1.) | 37,4% (1.) | ||||
SRAM (memória) | 27% | 23,8% | 37,4% | ||||
NAND (memória) | 42,1% (1.) | 40,6% (1.) | 38,6% (1.) | ||||
chipset | 50% (1.) | 55,8% (1.) | 59,4% (1.) |
A globális árbevételük is elég kemény. 2006-ban 92 milliárd, 2007-ben 105 milliárd, 2008-ban 96,5 milliárd, 2009-ben 119,1 milliárd, 2010-ben pedig 135,8 milliárd USD volt, a válságból tehát elég hamar kilábaltak. A nyereségük nagyjából így alakult az években: 8,8 / 7,9 / 4,4 / 8,3 / 13,9 milliárd amerikai dollár.
A Samsung Electronics eladásai elég jól oszlanak meg a világon. 28% jut Észak-Amerikának, 23% Európa, 17% Dél-Korea, 16% Kína, 17% pedig minden más. A cég jelenleg percenként 530 darab mobiltelefont és 75 darab monitort/televíziót értékesít világszerte, ami jól mutatja, hogy egy kiválóan működő rendszer van az egész folyamat hátterében. A márkaértéket a Businessweek vizsgálta, előkelő helyen vannak. Míg 2002-ben csak a 34. helyen foglaltak helyet, 2003-ban már a 25. legértékesebb cégként tartották őket számon. 2004-ben a 21., 2005-ben a 20. helyet kapták, a 19-re végül 2009-ben kapaszkodtak fel. Az első helyen egyébként a Coca-Cola található.
A cég hazánkban is jól teljesít, 2010-ben 20%-kal tudták növelni az értékesítést, amihez 30%-os árbevételbeli növekedés társult. Ennek egyetlen oka, hogy egyre több okostelefont adnak el, mivel nőnek a piaci igények: tavaly itthon fél milliónál is több okostelefont adtak el hazánkban (no nem a Samsung, hanem mindenki együtt), 2011. első negyedévében ez az összeladás 28%-át jelentette, azaz minden negyedik eladott mobiltelefon okostelefon. A cég szerint a második negyedévben ez az érték akár 50%-ra is nőhet. Döbbenetes, kíváncsian várjuk!