Hirdetés

Frissíti online piacterét a Nokia

A finn óriás számára az idei év igen komoly pofonokat tartogatott, mely egyrészt csökkenő piaci részesedés, másrészt egyre inkább olvadó hasznon képében is visszaköszönt. Ha tetszik ha nem, az Apple iPhone igen komoly változásokat hozott a piac számára és hiába hangsúlyozta a finn óriás, hogy a Symbian rendszer sokkal nyíltabb, ha a kezelőfelület és kapcsolódó szolgáltatások kényelme és minősége komoly kívánnivalót hagy maga után. George Linardos, a Nokia médiacsoportjának vezetője a Financial Times kérdésre bevallotta, hogy az Ovi Store a lényegesen nagyobb potenciális ügyfélbázis ellenére sem tudja megközelíteni az App Store sikerét, ám az új verzió számos téren komoly változást ígér.

A Nokia úgy tűnik, hogy tanult a leckékből és ahelyett, hogy gőgösen hangsúlyozná piaci fölényét vagy pár apró kozmetikázással próbálná meg megnyugtatni befektetőit, teljes átalakulásra készül. A gigantikus méretű, értelmetlenül drága márkaboltokat a partnercégekkel és szolgáltatókkal való szorosabb együttműködés váltja fel, míg az átdolgozott, három részre osztott telefonos részleg a piaci igényeit jobban ki tudja majd szolgálni, miközben a stratégia döntések meghozatalában továbbra is minden részleg részt vesz majd.

A mérsékelt árú Nokia 2710 Navigation Edition és 5235 Comes With Music készülékek bemutatásával jól láthatóvá vált, hogy a gyártó a szolgáltatások nagyfokú integrálásában látja a jövőt, melyben a dél-koreai konkurensek lemaradásban vannak. Az Apple ellen a Maemo termékvonal és a jövő tavasszal érkező új Ovi Store bevetésével kívánja majd felvenni a harcot, mely utóbbi alkalmazásokon belüli vásárlási lehetőséget, gyorsabb működést és lényegesen kényelmesebb felületet is kínál majd. A Series 40 platform új kiadása és a Symbian^3 majd Symbian^4 rendszerek mind az egységesebb felület irányába mozdulnak majd el, melyek a fejlesztők számára is sokkal egyszerűbb lehetőségeket teremtenek.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés