Hirdetés

djuice blog: Okostelefon vezeti célba az adományokat

Karácsony közeledtével a legtöbb ember gondolatban összeállítja saját kívánságlistáját és elgondolkozik azon, hogy mivel lephetné meg szeretteit, de óhatatlanul maradnak megvalósulatlan álmok az ünnepek után. A rászorultak élethelyzetén igyekeznek segíteni az országos segélyszervezetek, melyek csak akkor tudják ellátni feladatukat, ha minél több emberben merül fel az adományozás szándéka.

A djuice a legnagyobb hazai segélyszervezetek közreműködésével egy új androidos mobilalkalmazás indít útjára, amely révén a felhasználók egyszerűen járulhatnak hozzá a rászoruló emberek megsegítéséhez. Az „ADDODA.” névre keresztelt applikáció a felajánlott adomány ismeretében, helymeghatározás segítségével mutatja meg, hogy hol található a legközelebbi adomány átvevő pont, amely fogadja és biztos célba juttatja a nemes felajánlást. Sőt, a megfelelő átvevőpont kiválasztását követően az alkalmazás megtervezi a pontos útvonalat egészen a célállomásig.

Az új okostelefon alkalmazás nem csupán a karácsonyi ünnepre koncentrál: A rendszeresen frissülő „Aktuális gyűjtőprogramok” menüben időszakos, kiemelt gyűjtőakciók kapnak helyet. A funkció segítségével bármilyen természeti katasztrófa esetén a segélyszervezetek azonnali információi alapján tájékozódhatnak a fiatalok, hogy hol, milyen adományokkal segíthetnek pontosan. Decemberben a „Mikulásgyár” és a „Cipős doboznyi ajándék” gyűjtések kapnak kiemelt figyelmet, amelyek elsősorban megunt vagy nem használt játékokat és ruhákat várnak a rászoruló gyermekek számára. Ilyen adományok gyakran érkezhetnek a djuice célcsoportjának számító 26 év alatti fiataloktól, hiszen ebben az életszakaszban már nehezebben találják el a rokonok, hogy mire vágyik pontosan az önálló élet irányába forduló fiatal. Ezeket az ajándékokat a szekrény mélyére is süllyeszthetik, de okosabb döntés eljuttatni egy olyan családhoz, ahol akár ez az ajándék jelentheti az ünnepi időszak egyik fénypontját.

„Szerveztünk már adománygyűjtést az előfizetőink között és igen nagy nyitottságot tapasztaltunk részükről segítségnyújtás terén. Rendkívül empatikus korosztályról van szó. Ugyanakkor meglátásunk szerint sokszor nincs tudomásuk a fiataloknak arról, hogy kiknek, hogyan, hol és mikor segíthetnek, legyen szó akár egy ünnep kapcsán történő segítésről, vagy akár egy természeti csapás utáni szükséghelyzetről. Ha a fiatalok nyitottak, az országos segélyszervezetek léteznek és működnek, akkor nekünk fel kell vállalnunk a szerepet rendszer működésének támogatásában, és az adományozási kultúra erősítésében.” – foglalta össze az alkalmazás alapgondolatát Egyed Gábor a djuice részéről.

A fiatalokhoz, de nem csak a fiataloknak: az „ADDODA.” alkalmazás kortól függetlenül bárki számára díjmentesen elérhető az Android Marketen. Az átvevőhely adatbázis kiépítésében és a gyűjtőprogramok jövőbeni frissítésében a djuice partnere a Vöröskereszt, a Baptista Szeretetszolgálat, a Máltai Szeretetszolgálat, Katolikus Karitász, a Pest Megyei Kutató- Mentő Szolgálat és a Bohócok a láthatáron, amely szervezetek a tartós élelmiszerektől a ruházati és elektronikai eszközökön keresztül a könyvekig minden adományt örömmel fogadnak. Az alkalmazás a december 7-i Android Workshopon debütált a nagyközönség előtt.

Azóta történt

Előzmények