Decemberben új virtuális mobilszolgáltató indul

Sok országban működnek már úgynevezett virtuális mobilszolgáltatók, amelyek egyes régiókban kimondottan jól, más helyeken pedig elég gyengén teljesítenek (a régiónkban Csehországban és Lengyelországban állnak jól, sok százezres előfizetői bázist tudhatnak magukénak az efféle vállalatok). Úgy tűnik, hogy a magyar tulajdonban lévő Netfone Telecom Kft. ennek ellenére lát fantáziát a dologban, terveik szerint még karácsony előtt piacra tudnak lépni saját szolgáltatásukkal, a Tesco Mobile után tehát várhatóan ők lesznek az ország második teljes MVNO-ja. A Lidl-ös Bluemobile és a MOL Mobile ugyanis BR-ek.

MNO (Mobile Network Operator)
Avagy a szolgáltatók (Telekom, Telenor, Vodafone), akik saját infrastruktúrával és spektrumszórási engedéllyel is rendelkeznek, a végfelhasználókkal pedig szintén ők tartják a kapcsolatot. 

MVNO (Mobile Virtual Network Operator)
Saját infrastruktúrával és spektrumszórási engedéllyel nem rendelkezik, de az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban áll. Ha saját számlázási és egyéb rendszerekkel is rendelkezik, teljes MVNO-nak nevezzük, ezek hiányában csak részleges MVNO. Mindkettőnél közös, hogy a marketinget maguk intézik.

BR (Branded Reseller)
Jellemzően nagy ügyfélbázissal rendelkező cégek (üzletláncok, bankok stb.), akik saját nevükkel adják el egy MNO szolgáltatását. Sem a szolgáltatás, sem az üzemeltetés, sem a támogatás nem hozzájuk tartozik, kvázi jutalékot kapnak az eladott előfizetések után, további felelősségük nincs. Ilyen volt pl. a Postafon.

A kicsit több, mint 50 főt foglalkoztató, idén várhatóan 1 milliárd forint fölötti árbevétellel rendelkező vállalat vezetői a sajtónak szervezett háttérbeszélgetésen nagy magabiztossággal beszéltek a piacra lépésükről, amelyről ugyanakkor szinte semmilyen konkrétumot nem árultak el. Jelenleg csupán az biztos, hogy még karácsony előtt várható a hangszolgáltatásuk megjelenése; a cég egyébként már 2010 óta MVNO-ként nyújt mobil adatszolgáltatást üzleti ügyfeleknek a Vodafone-on keresztül, jelenleg 7 ezer üzleti előfizetőjük és 10 ezer fölötti SIM kártyájuk van. Előnyüknek tartják a kollégáik telkós előéletét, a komplett csomagok kínálatának lehetőségét (mobil adat, mobil hang, vezetékes internet és vezetékes telefon), illetve a saját ERP és CRM rendszereik meglétét. Ez utóbbiaknak köszönhetően teljes MVNO-ként fognak tudni működni, azaz a számlázás is az ő rendszereiken keresztül zajlik majd. A cég leendő ügyfelei a 0670-es számmezőben kapnak majd telefonszámokat.

A Netfone Telecomnak ugyan meglenne a lehetősége arra, hogy árversenyt indítson, de az elhangzottak alapján nem ezt fogják megtenni, stratégiájuk gerincét az egyedi értékesítési csatornájuk adja majd, aminek köszönhetően állítólag még a legkisebb településeken is meg lehet majd vásárolni a szolgáltatásukat, de tényeket egyelőre nem tudni. Izgalmas lehet viszont a történetben, hogy neves kínai gyártók készülékeit is forgalmazni kívánják, konkrétumként a Prestigio neve hangzott el, de kérdésemre elmondták: szinte az összes érdekes gyártóval folytatnak tárgyalásokat.

A kitűzött célok között több százezres ügyfélbázis szerepel, a cég vezetői szerint csak ilyen nagyságrendnél van értelme MVNO-t csinálni. Ha az árakat valóban nem kívánják az átlag alá szorítani, valóban egy nagyon jó értékesítési modellre lesz szükségük ahhoz, hogy ezt el tudják érni.

Előzmények

Hirdetés