2016. május 29., vasárnap

Gyorskeresés

CES 2016: Egy újabb nagy korszak zárul le

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: GSMArena

A Lenovo bejelentette, hogy a Motorola márkanevet száműzi a piacról. A dolog persze ennyire nem egyszerű, a Moto elnevezés például megmaradhat.

Amikor még 2014-ben a Lenovo megvásárolta a Motorola mobilos üzeletágát, akkor a cég képviselői azt nyilatkozták, hogy "nem csupán megvédeni, hanem erősíteni akarják a Motorola márkanevet." Az utóbbi időben ráadásul a kínaiak is azt mondták, hogy bizony a Motorola szó sokkal jobban cseng a telefonos piacon, ezért még nagyobb munkát adnak a vállalatnak. Ehhez képest valami nagy változás történhetett az elmúlt hetekben, hónapokban, hiszen a Lenovo legújabb, CES-en bejelentett döntésének értelmében száműzi a Motorola elnevezést a mobilos piacról.


[+]

Rick Osterloh, az amerikaiak általános vezérigazgató helyettese nyilatkozta: "fokozatosan szüntetjük meg a Motorola brandet". Megmarad azonban a Moto jelzés, ami a felső kategóriás eszközök privilégiuma lesz, míg a Vibe a középső szegmensbe szánt készülékeket jelöli majd. Ugyanígy látható lesz még a denevérszárny ihlette logó is, bár valószínűleg immár kék színnel jelölve. A folyamat egyébként abban bonyolódik, hogy a Motorola mobilos üzletága azért még megmarad, és ugyanúgy a Lenovo égisze alatt funkcionál majd, vagyis a kínai vállalat nem füllentett azzal kapcsolatban, hogy a formatervezést, a külső jegyek megálmodását és magát a gyártást az amerikaiakra bízzák, csak a Motorola elnevezést nem használják majd, sem az eszközökön, sem a reklámokban. Ezzel pedig a Nokia után újabb hatalmas renoméval rendelkező cég távozik, bár a finneknek legalább van esélyük az idei év végén visszatérniük, amit ha minden igaz, meg is tesznek majd, bár a hírek szerint nem a windowsos vonalat folytatják, hanem Android operációs rendszerre váltanak.

Kiegészítés: a Motorola saját blogjában kiadott egy közleményt, amely némileg árnyalja Osterloh kijelentését a Motorola brand megszűnése kapcsán, bár a konklúzió ugyanaz: a jövőben a Moto és a Vibe nevek kerülnek előtérbe. „Ennek ellenére nem hagyjuk hátra az ikonikus Motorola brandet, és bár nem ez lesz a marketing középpontjában, a név szerepelni fog a csomagoláson és másol, a gyártó gazdag történelmére emlékeztetve. A Motorola név hagyatéka és pozitív megítélése emellett tovább fog élni licencpartnereinken keresztül” – olvasható a bejegyzésben. Az, hogy ez a licencmegállapodás mit takar, egyelőre nem tudni.

Utazásunkat az LG támogatta

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.