Bronzérmes lett az LG

A Motorola esete jó példa arra, hogy bizony néha megéri elgondolkodni egy-egy piaci elemző írásán, még akkor is ha kicsit kritikusabb hangvételűre sikeredett. Az újraélesztett „penge” Motorolát, azaz a RAZR V3 újabb kiadását már bejelentésekor is elég szkeptikusan fogadták a piac szekértői, hiányolva belőle a technikai innovációt és az ötletes megoldásokat. Az amerikai óriás ezután is számos figyelmeztetést is kapott, hogy hiába úszik szembe az árral, a piac megapixeles kamerákat, 3G átvitelt és fejlett multimédiás képességeket akar, vagyis egy-egy sikeres dizájn önmagában nem elég az időtálló sikerhez. A Motorola azonban túlságosan is sokáig próbálta újra és újra átcsomagolni az egyre inkább elavuló megoldásait, melyre végül a haza piac is ráunt, és így a hanyatlás elkerülhetetlenné vált. Alig fél éve a Motorola még a gyártók közötti ranglétra harmadik helyén állt, mára azonban már csak a szintén nehézségekkel küszködő Sony Ericssont tudhatja maga mögött, átadva helyét az LG számára. 2008-ban az LG több mint 100 millió mobiltelefon értékesített, mely csak hajszálnyival több, mint a Motorola által leszállított 99,9 millió, vagy a Sony Ericsson által értékesített 96,6 millió készülék. A dobogó ezüstérmes helyét a Samsung stabilan őrzi a 200 milliós eladással, míg a mobilpiac egyértelmű ura a Nokia, mely a 470 milliós forgalmával majdnem akkora forgalmat bonyolított le, mint a következő négy piaci szereplő összesen.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés