Hirdetés

Az Apple gátat szab a helyfüggő reklámoknak

Az ingyenes és mérsékelt árú iPhone alkalmazások hátterében általában különféle reklámcégekkel kötött szerződések állnak, azaz a szoftverfejlesztők számára az igazi bevételt nem feltétlenül a szoftverek, hanem sokkal inkább a reklámfelületek értékesítése jelenti. A „Core Location” szolgáltatás segítségével az iPhone és iPod Touch a pillanatnyi helyszín meghatározására is képes, mely hívása ugyan minden egyes alkalommal felhasználói engedélyezéshez kötött, de ezt mégis egyre több fejlesztő használja fel a nagyobb bevételi forrással kecsegtető helyfüggő reklámok integrálására.

Úgy tűnik, hogy az Apple nem nézi jó szemmel a felhasználók tartózkodási helyének reklámcélokra történő felhasználását, így a fejlesztői oldalon nemrég egy figyelmeztetés jelent meg, hogy a jövőben nem kerülnek elfogadásra azok az alkalmazások, melyekben a helymeghatározás nem az alkalmazás fő funkcióját szolgálja. A pontos kritériumok egyelőre nem ismertek, de a kiterjesztett valóság és más helyfüggő alkalmazások továbbra is gondtalanul kínálhatnak majd helyfüggő reklámokat, míg egy egyszerű mászkálos játék a jövőben nem zaklathatja majd a felhasználót helymeghatározási kérelmekkel.

Azóta történt

Hirdetés