Apple és Beats – a streaming lehet a kulcs

Két héttel ezelőtt kaptak szárnyra a Beats felvásárlása körüli pletykák, mely körülbelül 3,2 milliárd dollárért kerülhet az Apple kezébe. A Reuters legfrissebb beszámolója szerint az ügylet hátterében egyáltalán nem a gyártó sikeres fülhallgatói állnak, hanem sokkal inkább a streaming zenei szolgáltatása, mely az Egyesült Államokban komoly népszerűségnek örvend. Az iTunes minden kétséget kizáróan a világ legsikeresebb online zene áruháza, ám a felhasználói szokások változása miatt a hagyományos vásárlói séma egyre inkább háttérbe szorul, mely hosszabb távon az Apple hagyományos üzleti modellje számára is problémát jelenthet.

A Reuters elemzése arra is rámutatott, hogy míg egy „jó vásárló” éves szinten nagyjából 25-35 dollárt költ zeneszámok és albumok beszerzésére, addig a prémium streaming szolgáltatásokért havi 9 dollárnál is többet hajlandó kifizetni, mely évente több mint 108 dollárt jelent. A zeneipar jól láthatóan arra vár, hogy a rendkívül népszerű Pandora és Spotify után az Apple is belépjen a streaming piacra, hiszen a számos régióban elérhető zenei áruháza ily módon sokkal nagyobb bevételt jelenthet. Az elemzés egyáltalán nem foglalkozik a Beats márkanév erejével, noha a prémium fülhallgatók értékesítése is komoly bevételi forrást jelenthet.

Azóta történt

Előzmények

  • Apple kezében a Beats Audio?

    Várhatóan 3,2 milliárd dollárért vásárolja fel a streaming zenei szolgáltatásairól és a prémium fülhallgatóiról ismert kaliforniai vállalatot az Apple.

Hirdetés