Hirdetés

Apple blog: Megjelent a StarKing iPhone alkalmazás

Az iPhone-ok és iPod touch-ok rohamos terjedésével egyidőben egyre több cég veszi észre, hogy nagy igény mutatkozik olyan iOS alkalmazásokra, melyek az adott cég ügyfelei számára addicionális információkkal kedveskednek. A probléma az, hogy az efféle prémium tartalmak fejlesztésére jellemzően tőlünk nyugatra költenek, felénk viszonylag kevés vállalat büszkélkedhet ilyen szolgáltatással. Most viszont reménykedhetünk benne, hogy mozdulni fog valami, hazánk legrégebbi Apple prémium viszonteladója, a StarKing ugyanis egy dedikált alkalmazással rukkolt elő, melyet bárki ingyenesen letölthet készülékére.

A nemes egyszerűséggel StarKing névre hallgató szoftver tulajdonképpen egy információs adatábázis, melyet elindítva igényesen megkomponált, folyamatosan váltakozó és mozgó háttérképek előtt találjuk a következő menüpontokat: Az Apple világa, Boltkereső, Friss hírek, Gyakori kérdések, Szerviz információ, Névjegy.

Az Apple világa talán a leghasznosabb az almás cég termékeit kevésbé ismerők számára. Rögtön az első menüpont (Miért Mac?) alapvető információkat nyújt a cég számítógépeiről és az azokon futó operációs rendszerről, melyekről bővebben a Termékek menüpontban is olvashatunk, készüléktípusokra osztva (tehát külön vannak a hordozható Mac-ek és az azokhoz tartozó kiegészítők, az iPod és iPad cuccok stb.). A Miért StarKing? részben a cég törzsvásárlói kártyájáról, szervizpontjairól, diákkedvezményéről és egyéb addicionális szolgáltatásairól olvashatunk, a Melyik Mac illik hozzám? pedig egy két részből álló görgetősáv hozzánk illő elemeit kiválasztva nyújt tanácsot, hogy melyik számítógépet vásároljuk meg magunknak.

A Boltkereső térképen mutatja meg a StarKing öt darab budapesti üzletét, melyeket kiválasztva nyitvatartást, elérhetőségeket és képgalériát is találunk. A Friss hírek a cég Twitter oldalának kivezetése, rövid híreket és érdekességeket találni errefelé. A Gyakori kérdések neve is elég beszédes, kategóriákra bontva mutatja a felhasználók által gyakran feltett kérdéseket és az azokhoz tartozó választ; örvendetes az itt lévő kérdésküldési lehetőség, melynek használatához feltétel, hogy a készüléken legyen beállítva e-mail kliens.

A Névjegy mindenféle jogi információkat tartalmaz, sokkal érdekesebb hát a Szerviz információ menüpont, melyben nem csak a cég szolgáltatásait találjuk, hanem nyomon is követhetjük javításra leadott készülékünk állapotát. Mindebben az a csodálatos, hogy egy teljesen valósidejű alkalmazásról van szó, mely az adatokat közvetlenül az Apple szerveréről szerzi be, így a munkalapon szereplő e-mail cím és a munkalap számának megadása után láthatjuk, hogy készülékünk épp alkatrészre vár-e, javítják vagy épp már készen van és átvehető.

A StarKing iPhone/iPod touch alkalmazása kiváló példája annak, hogy egy prémium szolgáltatást nyújtó vállalat hogyan tud kedveskedni ügyfeleinek. Példájukból okulva remélhetőleg a jövőben több hasonló applikáció fog napvilágot látni, ahogy abban is bízunk, hogy az iPadre optimalizált változat is mielőbb az AppStore virtuális polcaira kerül. Az iPhone/iPod touch verzió ide kattintva érhető el.

Bocha

Azóta történt

Előzmények