2014. július 25., péntek

Gyorskeresés

Szponzorunk

Útvonal

Hírek  »  Apple blog rovat

Apple blog: Ingyenes iOS-játékok mustrája

  • (f)
  • (p)
Írta: Bog | 2012-01-22 17:37 | Forrás: Mobilarena

Körbenéztünk az Apple virtuális boltjában, hogy mit is kaphatunk manapság pusztán az érdeklődésünkért cserébe.

Elmúlt már a karácsony, az év végére és a szilveszteri bulira is alig emlékszünk, mindenki újra felvette a munka és tanulás ritmusát. Persze ez a pihenő után sokaknak nehezen megy, ezért nem árt, ha néha a kikapcsolódásnak is szentelünk némi időt, az pedig külön öröm, ha mindezt ingyenes játékokkal érhetünk el. Az App Store kínálatát böngészve három remek, díjmentes játékot is találtunk, amelyek garantálják a hosszútávú kikapcsolódást! A szórakoztatótriász tagjai a 8-bites grafikával megáldott Tiny Tower, a rajzolt küllemű Creeps! HD, valamint a 3D-s Cordy.

Tiny Tower: Menedzseljünk pixelhalmazt!

Az aranyosság és a retro stílus keveréke jellemzi a játékot. A feladatunk egy toronyház megépítése, majd annak minden emeletének a menedzselése - mellékesen még liftes fiút is játszunk. A kezdetekben csak egy földszintes ház áll a rendelkezésünkre, aminek a tetejére a rövid bemutatás közben rögtön két emeletet is felhúzunk. Ezek után a program elengedi a kezünket s rajtunk áll, hogy egy minél magasabb és sikeresebb épületet hozzunk létre. (A mozgóanyagért köszönet és hála a NimbleBitnek)

Valahányszor felépítünk egy új szintet, választhatunk, hogy az milyen funkciót lásson el; összesen hat kategória között hezitálhatunk, viszont a program maga dönti el, hogy épp milyen létesítmény települ az adott helyre. Ha munkahely, akkor szükség van alkalmazottakra. Őket lakosztály szintekkel tudjuk bevonzani; egyszerre öten férnek meg egy helyen, amely embermennyiség még bőven elég két munkára, ám ha a későbbiekben még építkezünk, akkor ügyelnünk kell arra is, hogy időről-időre újabb lakhelyeket építsünk. Mindegyik munkatárs egy külön egyéniség, mindenkinek megvan a maga speciális szakterülete, ahol legjobban végzi a melót. Maga a vertikális terjeszkedés pénzérmékbe kerül, ám a torony további fejlesztéseiért, vagy az árubeszállításért már súlyos "Tower Buxokat" kell kicsengetnünk.

Ez az a pénznem, ami majdnem annyira ritka mint a fehér holló, úgyhogy okosan kell eldöntenünk, hogy mire költjük. Hogy ne legyen egysíkú a játékmenet, időnként plusz küldetéseket kapunk, amiket mindenképpen érdemes elvégezni, ugyanis egyrészt könnyűek, másrészt remek Tower Bux források. A Tiny Tower inkább a bájos grafikája, mintsem az összetettsége és a kihívást jelentő játékmenete miatt vonzó. Munka utáni kikapcsolódásnak kiváló, ráadásul még ingyenes is; iPhone és iPad verzió egyaránt létezik.

Creeps!: Peti fél a szörnyektől

Jópofa, kézzel rajzolt, Tower Defense stílusú játékot köszönthetünk a Creeps!-ben. A főszerepben Peti (kitalált név, mindenki úgy hívja, ahogy akarja), aki attól fél, hogy a szörnyek az ágya alá bújnak, ezért a mi feladatunk az, hogy a megadott pálya mentén lehelyezett fegyverekkel megvédjük őt rémálmainak teremtményeitől. Az alapvető fegyverek közül a kezdetekben mindössze négy, plusz pályánként egy-egy bónusz áll rendelkezésünkre. Az alapvédelem egy lézerpisztoly, a második egy óriási ragasztótégely, a harmadvonalban ott figyel a robbanó tölteteket eregető bumerángvető, míg a végvonalban a kicsit érthetetlenül összekombinált, elektrosokkal operáló elemlámpa. (A videóért köszönet az Avappi.com oldalnak)

Az extra fegyverek pályánként és témánként eltérőek; van úgy, hogy egy UFO-t hívhatunk segítségül, ami mindenkit elpusztít, vagy egy olajoskannát, amellyel sikamlósabbá tehetjük a szörnyetegek útját. Ezek az eszközök limitált számban állnak rendelkezésünkre, ráadásul nagyon lassan töltődnek újra, úgyhogy kétszer is gondoljuk meg, hogy mikor használjuk fel őket. A védelem mindegyik tagját egy háromlépcsős rendszerben fejleszthetjük, amely vizuálisan kimerül a kicsi-nagyobb-legnagyobb, teljesítmény szempontjából pedig a lassú-gyorsabb-leggyorsabb fejlődési görbében. A szörnyeket alkotó karakterek és a hozzájuk tartozó hangok végtelenül aranyosak: az egész játék olyan, mintha egy mesevilágban, sőt, konkrétan a kisfiú fejében lennénk. Aki szereti a hasonló stílusú játékokat, az ne habozzon, ugorjon fel az App Store-ba és kezdje meg a letöltést - iPhone-ra és iPadre is elérhető!

Cordy: Senki nem lehet nála vidámabb egy apokalipszis közepén

Egy Földünkhöz közeli, ám az emberiség által eddig még fel nem fedezett, mechanikus bolygón járunk, ahol robotbarátaink békésen élték mindennapjaikat. Egy reggelen viszont valami óriási katasztrófa hatására a bolygó főgenerátora leállt; ha ez huzamosabb ideig így marad, a tartalékok is lemerülnek, a robotbolygó pedig egy halott égitest lesz. Csak egy legény van a gáton, aki meg tudja menteni a robotlakosságot: ő Cordy, a mindig joviális, kissé vízfejű, hiperaktív robot, aki a nyakába vette azt a feladatot, hogy a szétszóródott villámjeleket összegyűjtve újra feltöltse ezt a méretes égi labdát, s ezzel visszaállítsa a békét.(Az anyagért köszönet a GameTrailnek)

Hogy érthetőbb legyen, a pályákon a feladatunk az, hogy bizonyos mennyiségű energiát összegyűjtsünk. Noha a grafika 3D-s, a játékmenet inkább a régi idők oldalnézetes platformereire hajaz. Az irányítás nincsen túlbonyolítva: a baloldalon található két gombbal tudunk jobbra és balra menni, míg a jobboldaliak egyikével ugrálhatunk és egyéb extra mozdulatokat (dobozhúzás, trafóra csatlakozás stb.) végezhetünk. A látványvilág magával ragadó: miután feltöltöttük az adott generátort, mind az előtér, mind a háttér gyönyörű kék színben kezd el tündökölni. A játék nagy előnye, ami ugyan az izgalomfaktort jelentősen csökkenti, hogy nem lehet benne meghalni; a hangsúly inkább a nem túl nehéz fejtörőkön és az ügyességi elemeken van. Aranyos, kellemes, színes-szagos kis ugra-bugra a Cordy. Sajnos csak a pályák előrehaladtával derül ki az. hogy a továbbiakat meg kell vásárolni, de ami ingyenes belőle, az is képes lekötni legalább egy vagy két órára. Az Alma telefonosok ide, a táblagépesek ide bökjenek érte!

T.Gavroche

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.