Alkalmazásbemutató: BKK Info

Hirdetés

Volt a BKK-nak egy szűk körű sajtóeseménye, ahol bemutatták a BKK Info nevű alkalmazásokat. Bocha vett részt ezen (pedig közlekedésmániásként nagyon szerettem volna menni), azt mondta, hogy jelen volt kábé hat újságíró. Ami nem sok, inkább kevés, pedig szerintem ha valami utasbarát dolog elindul a BKK-nál, az nagyon fontos. Nem csak azért, mert a BKK és az utasbarátság kifejezések egy mondatban való szerepeltetése sokak szerint egy ördögtől való cselekedet, hanem azért is, mert egyszerűbb fejlesztésekkel és ötletekkel is lehet olyat nyújtani az utazóközönség kezébe, amivel elkerülhető a csalódás.

Mert szerintem ez a legfontosabb, az elmúlt években, mit években: évtizedekben tutira mindenki csalódott már a BKK-ban, illetve BKV-ben. Nagyon sokszor ezek a csalódások csak azért alakultak így, mert az utastájékoztatás alulról súrolta a nullát. Ha tudom, hogy vágányfelújítás miatt nem jár a villamos, akkor nem megyek arra. Ha tudom, hogy forgalmi okok miatt késni fog a busz, akkor legalább nem a szolgáltatót anyázom. Ha tudom, hogy lerobbant a HÉV, akkor automatikusan átsétálok a pótólbuszhoz és ha tudom, hogy a budai hegyekben akkora a hó, hogy nem megy fel a busz, akkor nekiindulok gyalog.

A BKK Info pont erre óhajt gyógyírt nyújtani. Az ingyenes alkalmazás iOS és Android platformra érhető el, elvileg a későbbiekben a WP8 sem marad ki a szórásból. A legfontosabb: csak akkor működik, ha van net. Kell neki valamilyen kapcsolat, mert magától nem találja ki, hogy kisiklott a Budavári (ki)Sikló. A felület nem túl összetett, két fül van, forgalmi változások és értesítések. Előbbi egyértelmű, időrendi listában kapjuk meg, hogy a városban milyen járattal mi éppen a probléma, itt pótlás, terelés, megállókihagyás, menetidő-növekedés, egyvágányú közlekedés és hasonlók jelennek meg az érintett járatok számával. Ezekre rá lehet kattintani, ilyenkor általában van némi térképes infó is, hogy konkrétan mi változik, meg egy kicsit bővebb leírás. Minde esemény mellett az is látható, hogy mióta él a változás és meddig tart. Bal oldalról be tudunk húzni egy listát, itt lehet szűrni az értesítéseket járműtípusokara, kapcsolhatunk angol nyelvet és megnézhetjük a profilunkat.

Erre pedig azért lehet szükség, mert az "értesítésk" oszlopban csak akkor látunk információt, ha túlesünk egy gyors regisztráción. Ezt követően be tudjuk állítani, hogy nekünk mely napszakokban mely járatok fontosak és az app notifikál minket az ezt érintő változásokról külön is, az értesítések Androidon a felső sávban is helyet kérnek maguknak. Ez nekem baromi hasznos, a lakóhelyem körüli járatok mind betettem, ma reggel meg már jött is a jelzés, hogy a 212-es buszon megnövekedett üzemidőre számítsak. Kész, egyelőre ennyit tud az app.

Viszont ez csak a kezdet. A BKK saját felmérése szerint a budapesti tömegközlekedők fele használ okostelefont. Szerintük is az a gond az utastájékoztatással, hogy nincs. Azaz nincs rögtön, azonnal, egyértelműen. Sokkal kevésbé az a baj, hogy késik a busz, mint inkább az, hogy erről senki sem szól az utasoknak. A jövőben integrálni szeretnék a FUTÁR adatait, bekerülnek a nosztalgia járatok, lesz utazástervező és útvonaltervező, ráadásul állítólag az aktuális közlekedési adatok publikusak, így elvileg nem csak maga a BKK, hanem más cég is fejleszthet alkalmazást ezekre építve. Szerintem fog is. Addig is örvendetes, hogy végre a BKK-nál is valaki rájött, hogy az utasokat úgy lehet a legegyszerűbben tájékoztatni, ha a kezükre küldjük közvetlenül az információt, érdeklődéssel várjuk, hogy mikor érkeznek a fejlesztések.

Azóta történt

Hirdetés