A LeEco lett a CoolPad legnagyobb részvényese

Hirdetés

Az elsősorban tartalomszolgáltatással, másodsorban pedig elképesztően sok kütyü gyártásával és forgalmazásával foglalkozó LeEco piaci értékét 13 milliárd dollárra becsülik, és a Kínai Népköztársaság meghódítása után (az online műsorszórás piacán) Indiába és Oroszországba is betették a lábukat, amit az év második felében az amerikai terjeszkedés folytathat. A történetben mellékágnak tűnhet, hogy tavaly óta a LeEco (akkor még LeTV) remek ár/érték arányú mobileszközöket is piacra dob, ám ez is a globális stratégia része, hiszen az Androidon alapuló eUI felületen azonnal elérhetők a mozgóképes- és audiotartalmak, akárcsak az online áruház. A készülékek és a kapcsolódó szolgáltatások tehát egyre inkább elválaszthatatlanok.

A térképen való terjeszkedés mellett a portfólió színesítése is fontos Jia Yueting vállalatának, amely okosbiciklit már árul, elektromos autót pedig tervez. A CoolPad a negyedik legnagyobb kínai mobilgyártó, és eddig is jó ötletnek tűnt az részvényeiből bevásárolni, a héten pedig a két vállalat bejelentette: 135 millió dollárért a LeEco újabb 11%-ot megszerzett, így 28,9%-kal a gyártó legnagyobb részvényese lett. Ezzel nemcsak beleszólása lehet CoolPad jövőbeni terveibe, a két cég erőforrásait és szabadalmi portfólióját összehangolva sikeresebben próbálhatnak előnyösebb mobilpiaci pozícióra szert tenni. A LeEco szándéka továbbra is az, hogy tartalomszolgáltatása és boltja egyre több felhasználónak egyetlen gombnyomásra legyen, és a sajtóközlemény szerint a két vállalat idén 60, jövőre pedig 100 millió okostelefon elpasszolásával haladhat ezen az úton. Az persze, hogy ezekből a tervekből mi fog megvalósulni, a következő 18 hónap zenéje.

 

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés