A helyfüggő szolgáltatásoké a jövő

A Berg Insight piackutató elemzése szerint Európában 2012-re már százmillióan veszik majd igénybe a helyfüggő szolgáltatásokat (LBS – Location Based Services). A következő időszak legfontosabb alkalmazásai a mobil navigáció és a helyfüggő keresések lehetnek. Ehhez nagymértékben hozzájárul az is, hogy a műholdas navigációra képes telefonok ára és az online szolgáltatásokhoz szükséges mobil adatátvitel költségei is egyre alacsonyabbá válnak, vagyis a többség számára elérhetőek lesznek. Fontos megjegyezni, hogy a helyfüggő szolgáltatások igénybevételéhez nem feltétlenül szükséges GPS, hiszen az adótornyok alapján is meghatározható a készülék körülbelüli pozíciója, mely navigációra ugyan nem, de kereséshez elegendő lehet.

Az elemző szerint valószínűleg sokan próbálkoznak majd helyfüggő szolgáltatások indításával, de várhatóan csak néhány lesz képes akkora sikereket elérni, mint más területeken a MySpace vagy a Facebook. Az elemző felhívja a figyelmet arra is, hogy habár a növekedés robbanásszerű lehet, ez nem feltétlenül jelent azonnali hatalmas nyereségeket, mivel a nagy bevételi forrásokkal kecsegtető kifejezetten mobiltelefonra tervezett hirdetések egyelőre még komoly fejlesztéseket igényelnek. Először szükséges egy kritikus tömeg, akik viselkedésnek tanulmányozásával kidolgozható egy megfelelő pici modell, mely aztán sikeres marketingmodellé alakítható.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés