A Google kezébe került az AdMob és Gizmo5

Az asztali gépeket tekintve az online reklámpiac legjelentősebb szereplője minden kétséget kizáróan a Google, hiszen a felhasználók számára ingyenes szolgáltatások háttéreben hatalmas összegű reklámbevételek állnak. A mobiltelefonok piacának robbanásszerű növekedése a Google számára is fontos új bevételi forrásokat jelenthet, mely meghódításának egyik eszköze a Google szolgáltatások páratlan tárházát kínáló Android platform lehet. Az Android segítségével azonban nem lehet konkurens cégekhez befurakodni, ugyanakkor a 750 millió dollárért felvásárolt mobilreklám-hálózat, az AdMob segítségével mindez gyerekjáték. Az AdMob reklámjai számos platformon elérhetőek, többek között az iPhone-on is, és a cég partnerei között olyan nagy nevek szerepelnek, mint a Coca-Cola vagy a Ford.

A reklámok mellett a Google számára az internetes hangátvitel is egyre fontosabbnak tűnik, így a Google Talk továbbfejlesztéséhez is külső szellemi tőke bevonására szánta el magát a szoftveróriás. A 30 millió dollárért felvásárolt Gizmo5 SIP/VoIP szolgáltatásai várhatóan továbbra is elérhetőek maradnak, ugyanakkor a Google számára sokkal fontosabb lehet a technológia saját termékekbe történő átültetése.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés